وحیدمو

وبلاگ شخصی وحید محمدی

وحیدمو

وبلاگ شخصی وحید محمدی

در خانه بمانید

اگر می خواهید گشت ارشاد بلایی برسرتان نیاورد و اگر می خواهید از شر ستمگران داخلی و خارجی  در امان باشید کافیست در خانه بمانید. خانه امن ترین مکان برای زندگی و کار است . به دورکاری روی آورید. کسب در آمد از طریق اینترنت . مشاوره پزشکی و روانشناسی و حقوقی و خرید و فروش و حتی مسافرت و زیارت را از طریق اینترنت انجام دهید. اینطوری در وقت و هزینه و انرژی صرفه جویی می کنید و گشت ارشاد هم خودبخود منحل می شود . انشاا... 

چهار هزار پست تحت عنوان آموزش برنامه نویسی با هگز ادیتور

تنها  عاملی که باعث شد به دنیای وبلاگ نویسی  وارد شوم این بود که می خواستم اسرار هگز ادیتورها را فاش کنم.   . چهار هزار پست برای افشای اسرار هگز ادیتورها در نظر گرفته ام . اگر به  اسرار هگز ادیتورها علاقه دارید به این آدرس تشریف بیاورید 

https://vahidmy.blog.ir


اسمبلی سطح بالا

شاید اسمبلی سطح بالا باعث شود که توسه دهندگان نرم افزار به مرور زمان  از سی پلاس پلاس به اسمبلی مهاجرت کنند . اسمبلی سطح بالا یعنی چیزهایی مثل  Masm و  HLA و Fasm و  حتی  RosAsm . 



این دو تای آخری ذاتا سطح پایین هستند ولی با کمک ماکرو می توانند به اسمبلی سطح بالا  یا حتی زبان سطح بالا تبدیل شوند .


اما مشکل در اینجاست که هنوز هم به قابلیت حمل فکر می کنیم. 


ضمنا  نباید فراموش  کرد که مایکروسافت دشمن زبان اسمبلی می باشد .

امپراطوری مایکروسافت مانع از احیا و ترویج زبان اسمبلی شده است .


تا وقتیکه   مایکروسافت به آزادی کاربر   اهمیت ندهد و انحصارطلب و قلدر و زورگو  باشد  و همه از او بترسند  نمی توان به احیای زبان اسمبلی  امید داشت . 



البته من  ناامید  نیستم  و بجز اسمبلی  از هیچ زبان دیگری برای برنامه نویسی استفاده  نمی کنم  اما   به قول معروف : یک دست ؛  صدا  ندارد ..



اگر متحد نشویم و مایکروسافت را تحریم  نکنیم  نمی توانیم  به ترویج زبان اسمبلی  امیدوار باشیم.



من به تنهایی  نمی توانم  جلوی مایکروسافت و شرکای تجاری اش  بایستم.


سایر مردم  نیز باید متحد شوند و زبانهای سطح بالا  را  از روی هارد کامپیوترشان  حذف کنند .  شاید اینطوری  مایکروسافت  در  مقابل زبان اسمبلی ؛  تسلیم شود و ما به آزادی و استقلال  برسیم.


به امید آن روز .‌‌‌‌‌....




c32asm

یک ابزار بسیار قدرتمند در جهت برنامه نویسی و مهندسی  معکوس تمام سیستم عامل ها و فایل ها  با کمک زبانهای ماشین و اسمبلی . 


c32asm  در دنیای فناوری اطلاعات  هیچ رقیبی ندارد . یک نرم افزار کاملا مرموز و عجیب و قدرتمند . مناسب برای برنامه نویسی با هگز ادیتور


خوراک کرکرها و مهندسین معکوس !!  


این برنامه را از وبلاگ وحیدمی  دانلود کنید 



کافیست به نقشه ویلاگ وحیدمی مراجعه فرمایید 



https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml






Fasm

بهترین و قدرتمندترین کامپایلر زبان اسمبلی که اتفاقا قابل حمل و چندسکویی است و روی تمام سیستم عامل ها و  پردازنده ها  اجرا می شود  و در تمام  زمینه ها  رقیب سرسخت زبان سی پلاس پلاس می باشد ؛ فلت اسمبلر می باشد که تحت عنوان  Fasm شناخته می شود 



سایت رسمی فلت اسمبلر 



https://flatassembler.net




وقتیکه به سایت بالا   وارد شدید روی عبارت  Message Board  کلیک کنید تا به انجمن  برنامه نویسان زبان اسمبلی  وارد شوید و بتوانید از اعضای انجمن ؛  سوالات خود را  بپرسید . 


برای دانلود فایلها و باز کردن لینکها  هیچ نیازی  به عضویت نیست . اما  برای سایر موارد باید عضو  شوید .



من پیشنهاد می کنم  بطور همزمان  با  Fasm  و   RosAsm    تحت ویندوز  ؛  برنامه نویسی کنید . 


ابتدا  از  RosAsm   استفاده کنید .  بعد  که   حرفه ای و ماهر شدید  به  سراغ   Fasm  بروید .


Fasm به درد  توسعه دهندگان و برنامه نویسان فوق حرفه ای می خورد . خصوصا  اگر قصد داشته باشند با زبان اسمبلی  ؛   سیستم عامل  بسازند  آنگاه  Fasm   بهترین  گزینه  خواهد بود .



RosAsm  بیشتر  به درد برنامه نویسان نیمه حرفه ای می خورد که از ویندوز و اینتل  لذت می برند . دقیقا  مثل خودم !! 


از RosAsm برای مهندسی معکوس نیز می توانید استفاده  کنید 








اسمبلرهای خوب و بد

اسمبلرهای خوب : 


Fasm




RosAsm



اسمبلرهای بد 



هر اسمبلر که توسط زبانهای سطح بالا ساخته شده باشد  بد است 


مثل 


masm

nasm

gas

tasm

basm



نکته 

HLA  هرگز  اسمبلر نیست زیرا نمی تواند کد ماشین تولید کند . 




نتیجه نهایی 


فقط با اسمبلرهای خوب و خالص و  خودمیزبان و خودکامپایل  یعنی  Fasm  و   RosAsm  که توسط خودشان یعنی توسط زبان اسمبلی  ساخته شده اند  برنامه نویسی کنید . 


سایر اسمبلرها را  رها  کنید  تا  فراموش  شوند 







انواع زبانهای برنامه نویسی از لحاظ نزدیکی به سخت افزار

۱. زبان ماشین . تنها زبان برنامه نویسی سطح پایین جهان که نزدیکترین زبان به سخت افزار است و مستقیما و کاملا در درون سخت افزار  اقامت دائم دارد و زندگی می کند. 



۲.زبان  اسمبلی . تنها زبان برنامه نویسی سطح میانی جهان که هر دستورش مستقیما به یک دستور زبان ماشین ترجمه می شود . هم زبان سخت افزار است و هم زبان شبه انسانی . لذا اسمبلی  تنها زبان برنامه نویسی سطح میانی  می باشد 




۳. زبانهای سطح بالا . هر دستور این زبانها  به یک یا دو یا دهها و صدها  دستور زبان اسمبلی ترجمه می شود .لذا بسیار کند و کودن  و سنگین و حجیم  می باشند و کارایی  ندارند .  زبانهای سطح بالا هرگز به سخت افزار دسترسی ندارند و اصلا و ابدا برای برنامه نویسی سخت افزار و درایور و سیستم عامل  ؛  مناسب نیستند.  زبانهای سطح بالا فقط کف روی آب می باشند و به شدت به میانجیگری  زبان اسمبلی  نیازمند می باشند . 


زبانهای سطح بالا  به درد کودکان  می خورند . 



برنامه نویسان واقعی و هوشمند منحصرا  از زبان اسمبلی  استفاده می کننند . 



اسمبلی یک زبان سطح میانی است

همه می گویند زبان سی پلاس پلاس یک زبان سطح میانی است . اما باید بدانید که سی پلاس پلاس یک زبان سطح بالا می باشد . ما فقط یک زبان سطح میانی داریم که نامش اسمبلی می باشد. اسمبلی زبان سطح پایین نیست. اسمبلی یک زبان سطح میانی است . زبان ماشین تنها  زبان سطح پایین محسوب می شود . 

من هکر نیستم

شاید تصور کتید که تبلیغ فراوان از زبانهای ماشین و اسمبلی  به منزله ی ترویج هک می باشد ! اما باید بدانید که  من هکر نیستم . من فقط یک تایپیست ساده هستم . علت تبلیغ از زبانهای اسمبلی و ماشین این است که این دو زبان  در تمام دنیا خصوصا در ایران مورد بی مهری و بی اعتنایی قرار گرفته اند و حقیقتا مظلوم هستند . هیچکس قدر زبانهای ماشین و اسمبلی را نمی داند .. هیچکس حاضر نیست چرخ را از نو اختراع کند. همه به فکر رفاه و پول هستند . هیچکس به فکر بصیرت و تعقل نیست .گرچه با اسمبلی هم می توانید  پولدار شوید . 


بهرحال من فقط مبلغ و مروج زبانهای برنامه نویسی ماشین و اسمبلی هستم و هرگز به دنبال هک و اتک و حملات سایبری  نبوده ام و  نیستم و نخواهم بود .


من با حملات سایبری  به شدت مخالف هستم  و از هکرهای کلاه سیاه  بیزارم .



من از زبانهای ماشین و اسمبلی  فقط برای برنامه نویسی و مهندسی معکوس استفاده می کنم. 


هرگز  حاضر نیستم حتی در ازای دریافت  میلیونها تومان  پول ، به حملات سایبری و  هک  سیاه دست بزنم.  


من از هک سیاه  بیزارم .



من فقط یک تایپیست ساده هستم . همین و بس 





پایانی بر آپلود

تصمیم گرفتم دیگه هیچ فایلی را آپلود نکنم . سایت اینترت آرشیو را در وبلاگ وحیدمی بعنوان مخزن آپلود و دانلود فایل  معرفی کردم . گیتهاب و سورس فورج هم که هست . سایتهای مربوط به زبان اسمبلی نیز به ملت معرفی کردم.  آپارات را هم که همگی  میدانیم بهترین پلتفرم برای آپلود و دانلود ویدیو می باشد . من دیگه خسته و بی رمق و بی حوصله شده ام . دیگه حوصله ی سروکله زدن با هیچکس و هیچ چیزی را  ندارم . سن و سالم بالاست .  اکثر فایلهایی که  آپلود کرده ام  دانلود نشدند .  کاربرها  به دنبال چیز دیگری هستند . آپلود فایل هزینه های  سنگینی برایم داشت که قابل جبران نیستند . هم هزینه مادی و هم هزینه معنوی . حتی امنیت وبلاگهایم نیز به  خطر افتاد . هکرها از صدا و تصویرم  سو  استفاده کردند  و وبلاگها و   حتی  کامپیوترم  را هک کردند. 



دیگه تحت هیچ شرایطی هیچ فایلی  آپلود نمی کنم.  



خوش قلبی و مهربانی  نیز حد و حسابی دارد .  من  چوب صداقت و مهربانی و دلسوزیهایم را خوردم .


لذا  دیگه هیچوقت  هیچ نوع  فایلی  را  آپلود نمی کنم.  خودتان  بروید و از سایتهای معتبر خارجی  فایلهای مورد نیازتان را دانلود کنید .



پایانی  بر آپلود .